~ panduan menempuh malam pertama..

Malam pertama memang menjadi malam yang paling ditunggu-tunggu oleh pengantin baru. Itu bagi pasangan yang belum melakukan zina sebelum nikah. Bagi yang sudah menikah 'malam pertama' sudah tidak apa-apa istimeawanya.. tiada sudah waktu tegang.


Jadi kepada bakal pengantin yang bakal melangsungkan perkahwinan, jangan bimbang berikut ada beberapa petua yang boleh kamu cuba untuk menghilangkan rasa gugup itu.



1. Nyatakan cinta
Tunjukan kegembiraan kamu kerana telah selamat diijab dengannya. Pelukan, ciuman atau bisikan mungkin boleh menjadi pilihan.

2. Mengatur suasana hati
Keletihan yang kamu berdua alami sepanjang majlis pernikahan, tentunya membuat hati menjadi kacau. Jadi pastikan adanya aroma terapi yang membangkitkan mood anda sepanjang malam itu. Jangan lupa untuk mengenakan pakaian yang seksi dan spesial untuk 'malam pertama'.

3. Siapkan tubuh kamu untuk kenikmatan seksual
Bersiap sedia dengan dari segi mental dan fizikal untuk  menghadapi pasangan pada malam pertama ini. Jangan terlalu gelojoh dan mengharapkan yang lebih-lebih sangat.

4. Keterbukaan
Di awal hubungan seksual, tentunya kamu harus terbuka dan merasa nyaman dengan satu sama lain. Jangan takut mengkomunikasikan apa yang dirasakan, jangan ada keterpakasaan. Jadikan malam pertama kenangan yang terindah sepanjang hayat.

5. Menjaga gairah tetap hidup
Menikah memiliki risiko untuk merasakan kebosanan. Terlalu sering bercinta bisa menyebabkan menurunnya gairah seksual. Oleh kerana itu buatlah jadual bercinta yang sudah disepakati bersama. Ini merupakan salah satu cara agar gairah bercinta kamu dan pasangan tetap hidup sepanjang hayat.

1 comment:

  1. bercerita sejarah perjalan percintaan yg terbaik masa beradu utk mewujudkan rasa keghairahan...sambil puji2 pada pasangan...

    ReplyDelete