~ 7 jenis lelaki yang tidak layak dijadikan suami...





Sebaiknya kamu dicadangkan menjalani tempoh bertunangan selama setahun untuk mengetahui karakter dan perangai bakal suami kamu. Kerana ini tidak semua lelaki layak dijadikan suami. Di bawah ini beberapa jenis lelaki yang sebaiknya jangan dijadikan suami.
  1. Anak emak. Lelaki yang selalu bergantung pada ibunya, biasanya menunjukkan dia tidak boleh berdikari sendiri dan akan terus bergantung pada ibu atau isterinya.
  2. Tidak pandai mengurus wang. Bila lelaki tidak memiliki simpanan di bank, lelaki ini pasti tidak pandai berjimat cermat kurang bertanggung jawab.
  3. Lelaki yang tidak mempunyai kawan.
  4. Lelaki yang kerap meremehkan kamu di depan kenkawan atau keluarga. Lelaki jenis ini ini kerap menuntut untuk dihargai tapi tidak menghargai pasangannya.
  5. Lelaki yang kasar dengan pelayan restoran. Biasanya, jika sering memberikan perlakuan kasar terhadap orang lain, mungkin juga suatu hari dia akan kasar terhadap  kamu.
  6. Lelaki yang tidak boleh memaafkan dirinya sendiri. Jenis ini boleh membuat hidup pasangannya tidak tenang.
  7. Lelaki yang banyak berahsia dengan kamu. Lelaki jenis ini memiliki rahsia yang mungkin merugikan pasangannya suatu hari nanti.
Satu pekara yang paling utama, tentang agamanya. Mampukah bakal suami menjadi imam, jika dia tidak mampu melaksanakan tugas sebagai imam ketika berjemaah, maka akan pincanglah keluarga yang akan dibina itu...

Jadi baca 7 pekara di atas dan fikir-fikirkanlah, ada atau tidak sifat itu pada tunangan kamu?...

2 comments:

  1. suami akak tak de semua ciri2 tu.so dia mmg layak la jd suami kan..hehe
    jd anak mak ni ok.manja dengan mak.tp tak boleh la sampai bergantung hidup dengan mak jea :)

    ReplyDelete
  2. HAHA , nice - nice .
    jemput singgah .

    orang yang tak pandai menghargaii ,

    http://muinksnikerdoodle.blogspot.com/2011/11/manusia-ke-ape-nih-grrr.html

    ReplyDelete