~ kembar siam paling popular ...




VIVAnews - Donnie Galyon dan Ronnie Galyon merupakan bayi kembar siam yang mampu bertahan hidup hingga usia 59 tahun. Dua lelaki kembar ini memiliki dubur, organ intim, dan usus bawah yang menyatu. Lahir 28 Oktober 1951 di Dayton, Ohio, AS. Buku rekod dunia mencatatnya sebagai pasangan kembar siam tertua di dunia. 

Sesaat setelah lahir, keduanya menjalani rawatan intensif di rumah sakit hingga hampir tiga tahun. Teknologi medik saat itu belum mampu membantu operasi pemisahan keduanya. Meski memiliki dua pasang kaki dan dua pasang tangan, dua lelaki ini memerlukan waktu lama untuk berkoordinasi. 

Kerana dianggap tidak normal, sekolah tidak mahu menerimanya belajar. Keduanya kemudian memasuki dunia hiburan. Mereka menjelajah di merata Amerika, juga reality show di banyak stesen tv. Mereka memutuskan untuk bersara dari dunia hiburan dan menetap di kampung halamannya di Dayton.

1 comment:

  1. ~ DAPATKAN DUIT DG MUDAH SAMBIL BERFB & BERTWEET UNTUK KETERANGAN LANJUT KLIK GAMBAR BAWAH ..
    dik untuk pengethuan adik,,, jika adik nak buat duit,sertail lah google adsense ,pendapatn nya amat puas hati,klau nuffnang tu susah nak dapat duit,nak rm 50 sebulan pun susah, klau google adsense dalam 5.8 sebulan tu senyu je dik leh dapat,,,

    ReplyDelete