~ Festival naik keretapi tanpa seluar ..


http://media.vivanews.com/thumbs2/2011/01/11/102981_festival-berkereta-tanpa-celana_300_225.jpg
 Semua penumpang harus menanggalkan seluar atau kain yang mereka pakai sebelum menaiki keretapi bawah tanah di New York City, pada 10 Januari 2011. Hanya mengenakan baju lengkap dan seluar dalam, mereka merayakan festival tahunan ‘Berkereta Tanpa Seluar’. -macam perangai gila je ..
Seperti yang diceritakan dari laman Aol, sekitar 3.500 warga kota turut memeriahkan festival yang telah memasuki tahun ke-10 ini. Semua penumpang keretapi menyimpan seluar atau skirt mereka di dalam beg.
Festival ini bukan sekadar menantang rasa malu, tapi juga berhadapan dengan udara musim dingin di kota itu. Meski tubuh tetap mengenakan jaket hangat dan tebal, kaki mereka tak tertutup pelindung apapun, kecuali setokin dan kasut.
“Ini hanya untuk memecah situasi menghadapi musim dingin, saya rasa orang perlu gila sedikit,” kata Charlie Todd dari Improve Everywhere, selaku penggagas acara kepada The Wall Street Journal.
Festival ini tidak hanya berlangsung di New York City, tapi juga di 50 kota dari 24 negara bahagian di Amerika Syarikat, dari Mexico hingga Boston. Ini menjadi semacam pesta kemeriahan yang selalu dinanti setiap musim dingin.
Penyelenggara di Washington DC menegaskan bahwa ini bukan festival telanjang yang berpotensi mengundang kekacauan. “Perlu dicatat bahwa ini bukan festival atau kelompok telanjang, ini juga tak terkait dengan kelompok-kelompok telanjang ‘nakal’. 

1 comment:

  1. TONTON PELBAGAI SIARAN TV ONLINE DAN DENGARKAN PELBAGAI SIARAN RADIO ONLINE DARI DALAM DAN LUAR NEGARA SECARA PERCUMA
    VECASTS - Listen web Radio Watching web TV, Tv Online. Watch Over 3000 Online TV Channels And 6500 Radio Stations Free For Around In The Wold clik to watching
    Listen Hindi radio click ,watching live movie ,live international radio,indo radio.usa radio and more ,LIVE MOVIE ,LIVE SPOTS,LIVE HINDI RADIO ,HINDI MOVIE ,AXN LIVE ,STAR MOVIE LIVE ,MAX CHANNEL LIVE LIVE UNTERNATIONAL RADIO AND TV BROADCASTER
    MALAYSIA TV ONLINE , UNTUK MENONTON sini lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/10/malaysia-tv-online-watch-malaysia-tv.html
    MALAYSIA RADIO ONLINE terdapat lebih 180 buah stesen radio online malaysia lawati >  http://vecasts.blogspot.com/2011/11/listen-malaysia-radio-online-live-radio.html watch live ,rtm1 ,rtm2 ,tv3 ,ntv7 ,8tv ,tv ,pas tv ,mobtv ,1hujau tv ,1 malaysia tv ,tv selangor dan banyak lagi !!

    ReplyDelete