~ bayi maut dihempap pengasuh ..


                                 gambar google


 Bayi lelaki berusia sebulan mati akibat kelemasan apabila pengasuhnya rebah dan mati lalu menghempap bayi malang itu.

 Michael Baldwin yang bekerja sebagai wartawan televisyen berita 12 di stesen radio NewYork berkata, dia memanggil Teresa Coffey, 39, dan meminta wanita itu menjaga bayi lelakinya.

 Setiap hari dia membuat panggilan ke rumah tiga hingga empat kali untuk memastikan bayinya berada di dalam keadaan selamat.

 Bagaimanapun pada hari ketiga Teresa bekerja, Michael membuat beberapa panggilan dari tempat kerjanya ke rumah, tetapi tidak dijawab. Setelah panggilannya tidak dijawab, dia bergegas pulang ke rumah.

 Sampai di rumah Michael menemui Teresa rebah di atas sofa, tetapi gagal menemui bayi lelakinya.

 "Saya mencari di setiap bilik sambil memanggil namanya" kata Michael.

 Apabila gagal menemui bayi lelakinya itu, dia pergi semula ke ruang tamu di mana Teresa tertiarap dengan lututnya menjulur ke lantai.

 "Saya ada terfikir mungkin Teresa rebah di atas bayi saya. Saya kemudian mengangkat tubuh Teresa dan  melihat bayi saya ada di bawahnya. Anak saya kelihatan pucat, saya lalu mendukungnya dan memanggil namanya walaupun tahu dia sudah tiada lagi.

 "Anak saya bagaikan nyawa saya. Dan kini dia sudah tiada lagi."

  Menurut doktor, Teresa yang mempunyai ketinggian 1.67 meter dan berat melebihi 90.7 kg ditemui mati di atas sofa dan menghempap seorang bayi mungkin mengalami masalah jantung

No comments:

Post a Comment