~ gendang 10 malam terakhir sudah dipalu ...

                                           gambar yg mengesankan> tQ sahabat .. 

   Gendang 10 malam2 terakhir Ramadhan sudah dipalu .. saat paling berharga dalam hidup setiap muslim tahun ni dah bermula. Malam Lailatul qadr. Malam yg lebih bermakna dari beribu2 malam. Ianya jangan dinanti atau tunggu. Kita sebagai hambanya mesti mengejar & memburu..

   Lakukan amalan zikir lebih banyak dan luar biasa. Baca al- Quran sebanyak mungkin. Taubat bersungguh2 dg berserta doa bersungguh2 dan  luar biasa... 


                                           gambar google> tQ

  Kepada  muslimat yg uzur, di malam 10 akhir Ramadhan ini masih boleh lagi beramal.  Mari berselawat sebanyak yg termampu.  Dengar keset @ cd al-Quran, zikir berterusan, jangan berhenti. Berdoa bersunguh2. Jangan putus asa, masih ada cara & peluang..


                                                  gambar google> tQ

   Barang siapa memperbanyak mengingat kematian, maka ia akan dikurniakan tiga perkara : 1- bersegera untuk bertaubat.. 2- ketenangan dan ketenteraman hati..  3- motivasi untuk beribadah. 

   Sebaliknya, barang siapa yang melupakan kematian, maka ia akan dihukum dengan tiga perkara : 1- menagguh-nangguh taubat.. 2- kegelisahan dan stress.. 3- rasa malas untuk beribadah..


                                           gambar google> tQ

  Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim... jangan cicirkan nama kami dalam senarai muttaqin ..   





2 comments: